اجرای برنامه های قرآنی به صورت حضوری و مجازی 

اجرای برنامه های قرآنی به صورت حضوری و مجازی 

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
رقیه ملایی گفت: یکی از برنامه های کانون در دوران کرونایی اجرای برنامه های قرآنی است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می شوند.

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برنامه های کانون بیت الرقیه (س) در دوران کرونایی، گفت: یکی از برنامه های کانون در این دوران اجرای برنامه های قرآنی است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت افزود: بر همین اساس دوره های آموزش قرآن کریم شامل روخوانی، روانخوانی و حفظ و همچنین آموزش احکام دوشنبه هر هفته با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.


وی تاکید کرد: این برنامه با هدف تسلط و مهارت قرآن آموزان در قرائت و همچنین ترویج معارف قرآن کریم برگزار می شود و نتایج مثبت حاصل از این آموزش ها در افزایش آگاهی مادران از احکام دینی و شرعی و نیز انتقال آن به فرزندان تاثیر بسیار شگرفی داشته و نقش تربیتی مهمی را در خانواده ایفا می کند.


ملایی بیان کرد: طرح تلاوت نور یکی دیگر از برنامه های قرآنی کانون است که هزینه شب با محوریت امام جماعت مسجد برگزار می شود و در همین راستا هر شب یک صفحه از کلام الله مجید همراه با تفسیر قرائت می شود.


مدیر کانون بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت ابراز کرد: سیزدهم هر ماه مراسم قرائت دعای فرج همراه با سخنرانی در خصوص فرهنگ مهدویت و انتظار برگزار شده و چهاردهم هر ماه نیز مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره و ختم صلوات برگزار می شود.


وی اضافه کرد: برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی با هدف ترویج این نوع از سبک زندگی و آموزش مهارت های زندگی از دیگر برنامه های کانون در دوران کرونا است که به صورت هفتگی در حال برگزاری است.


ملایی اظهار کرد: علاوه بر این نیز کلاس های مشاوره خانواده هر هفته برگزار می شود و در این کلاس ها مشکلات حوزه خانواده و راه حل این مشکلات توسط یک مشاور بیان شده و هر یک از حاضرین در صورت نیاز به مشاوره می تواند از مشاوره رایگان بهره مند شود.


مدیر کانون بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های کانون با هدف دستگیری از نیازمندان و فقرا، اجرای طرح اطعام رضوی است.


وی در خاتمه عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تعداد ۵۰ خانواده نیازمند ساکن روستا هر هفته از غذای نذری که به نیت امام رضا (ع) و برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) پخت شده بهره مند می شود.

پایان پیام/ 586